Tuesday, September 15, 2009

puasa kali ni..

Setiap kali bulan Ramadhan pasti kita diingatkan supaya banyak beribadat, bersedekah, kurangkan perkara2 yg perlu. Kali ni bulan Ramadhan merupakan bulan perjumpaan dengan kawan2...



Perjumpaan dgn bdk2 skolah rendah Part II @ Rasa Sayang 5 Ogos 9.00 pm:



Bayangkan setelah 15 tahun tak jumpa... Bila jumpa je, ada muka yg memang sama xde beza, ade gak sampai aku xkenal..hilang ingatankah aku? Paling best..setiap kawan2 aku yg datang mesti nak akan ingat nama WONG WENG SING...nama ni betul2 keramat! Masa kat sekolah dulu...Tuhan aje yg tahu betapa sakit jiwanya cikgu2 aku dengan budak sorang ni...(jgn amik ati eh Wong..) Tapi masa perjumpaan tu, dia yg paling baik n diam je..heheh, dah insaf ke?





Selesai je kat Rasa Sayang, kami yg Melayu ni plan utk sahur lak..al maklum lah pada ketika itu, ada seorang kawan aku ni dah lapar, katanya dia belum makan lagi...aduh kesian macam anak terbiar rasanya.. Jadi semua sepakat g SS2 Murni..hah kat sana layan perut n sempat plan utk trip tahun depan.. Perjumpaan yg ada makna!



Buka Puasa @ Midvalley:



Tempat makan memang kami tak plan, yg penting jumpa kat midvalley...At last makan aje mana tempat yg xpenuh.. feel masa tu, bedal aje ape yg ada.





Macam biasa tak berakhir kat situ je, mesti ada tempat lain yg nak disinggah.. Oleh kerana ada budak sorang ni makan tak kenyang2...so layann kann je la.. Next station Chocolate @ Bangsar. Masa kat sini aku dah ter'berkenan' kat pokok plastik yg comel ni (dlm gambar atas). Tapi ada la kawan aku tu sanggup nak amik pokok tu masuk beg... Masya Allah dah la bulan2 pose nak amik barang orang tanpa kebenaran, apekah maknanya tu? Aku sangat menghargai kepekaan korang tapi adalah lebih baik barang itu diletakkan di situ. heheheheh...



Majlis Berbuka Puasa @ Kelab Darul Ehsan 12 Sept 2009 + Bdk2 Matrik:



Dalam banyak2 perjumpaan, ni la yg paling mencabar otak aku... Mana taknye tempat aku pilih (2 tempat yg dicadangkan) penuh! penuh! aku p0n menggunakan teknologi yg ada, minta idea kawan2 kat facebook...000h tak sangka aku dapat book tempat tu...lega. Tapi dalam hati rasa tak sedap..so malam tu aku dengan azrina g tgk tempat tu, coz tempat tu kat KL tapi aku xpernah dgr plak..akukan orang KL sejati..mana boleh tak tau ni...tercabar dibuatnya! Sampai je tempat tu, hah..patut la aku tak tau rupa2nya kelab. Aiy0000oooo dah la aku nak buka dengan kawan2 matrik (mengikut pengalaman semuanya ala2 MAIP) habis la aku kalau teruskan tempat kat situ! mmmmm baru aku terfikir patut la kawan aku yg MANTAP tu tak ter'join'. hehehehe



Akhirnya KDE menjadi pilihan, lega selesai tugas aku.



Oleh kerana ada 3 pasang keluarga, maka kul 9 mlm dah gerak mau pulang...heeeee ;)) awalnya!



Perjumpaan dgn bdk2 skolah rendah Part III @ QBistro:



Buka puasa kali ni mmg sempoi, beli kat bazar Ramadhan pastu g mamak n buka kat sana. mmmm senang n jimat. heheheh



Tapi ada la sorang kawan aku ni boleh beli pau SATU sahaja...hanya satu dan hanya untuk diri sendiri...Mak aiii punyalah kedekut haji bakhil! mmmm katanya mlm ni juga ada perjumpaan utk bermaafan..tunggu aje msg dari kanak2 ni... ;))



:: Tak sabar nak tunggu petang ni, nak buka puasa dgn family pula..padahal selalu je cuma kali ni kat luar, kat tempat yg aku book tp full..so hari ni balas dendam..yeahhhh ::

4 comments:

Mrs. PinkJamboo said...

Salam, Hi RAhimah..haih...sayangnya kite tak dpt nak join korang kan..fadli inform last minute, kite pulak dah ade plans with my in laws..anyways, kemsalam sume yer..take care!
~ingat kite lagi tak??~

R28est said...

mestilah ingat...

tq2 sudi gak ko jengah, nanti ade masa kita set time utk jumpa k ;))

a z m i r said...

R - wah...banyak nye aktiviti berbuke puasa..

R28est said...

-azmir-

hehehe sosial!