Monday, March 23, 2009

..kursus..

Minggu lepas aku menghadiri kursus mengenai Scheduled Waste atau dlm bahasa Melayu nye..bahasa kebanggaan aku nie dikenali sbg buangan terjadual (ckp bhs kebanggaan tp aku punye ejaan pun xbet0l..hehe ni name nye kebebasan menulis..klu ikut kan ejaan mesti aku kne r0tan dah dgn cikgu BM)...aiyakkk..

hah nape pulak terjadual kan? ala..xpayah la aku xplain byk2..kang mcm bagi ceramah pulak..kursus nie merupakan kursus kompetensi..4 hari kursus 1 hari xm! Bagi aku kursus ni sgt sesuai n banyak informasi utk keje2 aku ni..yang menariknye..aku xsempat utk rase bosan n sakit ati dgn penceramah..x mcm kursus/seminar yg pernah aku attend sblm2 ni..



Contoh kata2 penceramah yg buat aku hangin n sakit ati:


Penceramah A kata: Topik ni akan dibincangkan oleh penceramah B atau pada ceramah yg berikutnya.


Tiba kat Penceramah B: Saya rasa topik ni telah disentuh/ di "cover"/ dibincangkan oleh penceramah sebelum ni..


Si peserta kursus: Diam membisu 1000 bahasa atau mungkin jugak terkedu atau dgn kata ikhlasnya..aaaaa dah xlarat nak dgr...cepat la nak balik nih!



Akhirnya..topik tu langsung TIDAK diterangkan oleh mana2 penceramah..hah part tu aku paling menyampah..kalau bet0l2 professional, terangkan je la..biar banyak kali daripada sekali pun tarak! kann..



Or penceramah ni takut k0t..sebab peserta pandai sgt..salah cakap nanti kne soal..bila dah kene soal lagi banyak nak jwb kann..hik hik ;p Sukati aku je nak kutuk kan..tapi tu la realiti..



Bukan SEMUA penceramah mcm tu...tapi ade jugak yg mmg mcm itu!


Tapi utk kursus kali ni aku betul2 rasa best..mcm aku jugak le..hahaha


Thanx a l0t to EiMAS, penceramah2 & peserta yg best

4 comments:

yatie chomeyl said...

esok2 imah pulak jd penceramah, baru padan muka kene tny soalan gak ekekekke

R28est said...

-ma-

yg 2 mmg dah jadi..tapi kne la ikhlas bagi..xle kedekut ilmu

@ty said...

ada contoh soalan. praktical tak.. hehhe.. sy tengah ambk nie.. klu boleh kongsikan

@ty said...

ada contoh soalan. praktical tak.. hehhe.. sy tengah ambk nie.. klu boleh kongsikan