Thursday, March 26, 2009

"mintak lain...dapat lain"

Semalam seharian aku jadi drebar..dari pagi sampai la ke petang aku n opismate (kesalahan ejaan yg disengajakan) g survey lokasi utk buat bengkel n kursus. Tiga tempat kat Melaka n 3 lagi kat PD..ser0nok gak..sempat la naik Menara Tamingsari. Tak la sia2 perjalanan kali ni coz ade tempat yg kami survey mmg sesuai utk dijadikan lokasi bengkel n kursus kali ni.

Menara Tamingsari..sib baik xde syarat suh pakai sari..ac0oo


Sedang aku pandu kereta (ayat skema..!) ayah pulak call..alamak xle jwb nie..safety 1st..hehe. Pastu aku call balik la..rupa2 nye nak mintak aku amik ayah mlm ni dari tuttt sampai la ke umah. Ok xkesah..dulu pun ayah slalu je bwk aku ke mana2 je tmpt yg aku nak tanpa mengeluh..skang masa utk aku pulak berbakti pada ibu ayah..no hal la yah..al0ng ok je..

Ingatlah org tersayang! serta hutang2 keliling pinggang..



Tapi petang tu kepala aku dah sakit mcm kne tekan kat kiri n kanan..aduh! Hah, jgn suh aku mkn ubat..mmg tak kan! tak nak! tak sedap! nanti tersekat kat tekak! pahit! tercekik! Mmg tu la alasan aku klu disuruh mkn ubat..sangat TIDAK SUKA! Sampai je umah, aku baring..lelap jap. Ibu xsampai ati tgk aku..jadi ibu suh call adik mintak adik yg amik ayah..tapi besa la adik aku kan bz memanjang..so xpe la, aku pun mandi n siap2..best gak sbnrnye, jalan lagi la aku mlm nie..eiiish skt kpla pun aku blh nak jalan lagi kan?


benci!


Ok selesai episod amik ayah..then ape lagi..jalan2 carik makan la..mmg suke! Ayah nak mkn kat umah..aduh klasik la ayah nie..aku n ibu pun plan nak g mkn2..ayah kata xnak sebab ayah n ibu kebetulan pakai t-shirt yg sama..malu! eh..ape pulak malu, kan tu namanye sehati sejiwa..best tau dapat ibu n ayah mcm ni..sangat sporting n terlalu memahami..best bangat tu!



Ape2 pun plan nak g mkn diteruskan..kata ayah kat area tuttt...ok, aiman tak kesah..sampai sana kami amik port dekat dengan kaunter bayaran..nape kat situ? tah xde reason..saje nak tgk tauke kira duit kot..hihih ;p Tunggu punya tunggu, xde sape pun amik order..nak kata kedai ramai orang..xjugak..suam2 kuku la (pepatah yg xde kaitan), nak kata pekerja sikit..ehh tu tipu..ade je pekerja yang terc0nggok kat depan kaunter air..sambil tgk kami, sambil tgk tv..senang cakap buat b0doh je! Si tauke yg berangan kaya pun buat2 buta je..sian kan? Aku pun ckp kat ayah..ok yah, kita kira sampai 7...kalau tak datang jugak kita jalan. Ayah ngan aku pun kira 1..2..3..4..5..6..7..diam.. masing2 bagi masa beberapa second lagi untuk amik order...ahhh time's up! Benci nak tunggu...ape lagi kami pun kuar la kedai tu..s0mbong nye peniaga mcm ni..mcm mana la nak maju klu xreti jaga pelanggan..ni la di perangai orang kita yg kn0nnye dah kaya..




Kami pun tukar lokasi..g mamak je..ibu ayah order ala2 sehati sejiwa mcm t-shirtnya..aku lak nak makan yg semp0i je..teh tarik 1! Tapi aku mintak dlm cawan, bukan ape klu dlm gelas banyak nanti xabis..tapi mamak tu xberape nak reti, jadi hentam je la..rasa mcm dalam iklan U mobile lak..hehe. "Aney teh tarik separuh, macha : takbleyyyyyyyyyy" Pastu mkn tosai, aku pesan la nak kari kambing. Sampai je menu yg aku order tu kat meje aku mcm pelik..tosai ok, dal ok, sambal ok..tapi ade satu lagi yg x ok..aku mintak kari kambing, dia bagi sambal sardin! aiy0ooo thambi...yenna da..





nak separuh p0n xbleyy


tosai..sempoi

Pelik..aku sebut KAMBING..dia bagi SARDIN.. kambing..sardin... sardin..kambing.. kambing...sardin.. kamdin..sarbing.. sarbing..kamdin.. arrgghhh...aku yg salah sebut ke? dia yg salah dengar? aiy0ooo..tapi aku xla marah kan..kesalahan teknikal je tu..banyak kali aku sebut 2 perkataan tu utk mencari kesamaannya tp mcm xjumpe..hihi lain kali korek telinga sblm dtg keje daa.. Ayah pun ckp skali lagi kat mamak tu..hah ape lagi dia tepuk dahi la..dah salah dengar..aiy0oo ma aiy0oo pa..hik ;p Lain aku mintak, lain aku dapat..


mintak kari kambing



dapat sambal sardin...???? tp ni real punye ikan sardin daa




Ape2 masih boleh bagi credit kat kedai ni c0z layanan yg baik walau pun dah tersalah dengar..heh



**Cite mengarut aku utk hari ni..bosan buat kertas keje sbnrnye..

11 comments:

yatie chomeyl said...

biasalah, dlm dunia ni kita x selalu dapat apa yang kita nak...tetiba berpalsampah pulak huhuhuhu

R28est said...

-ma-

mm mmg tbe2 je..tu blm kua citer2 falsafah lagi...nanti pening nak pk..o

Anonymous said...

mkn jer kojo ekau nii...bdn kecik jooo...

MR RONIIIIIIIIEEEEEEEEE

R28est said...

-Mr Roni-

Mmg la mkn..bukan ke manusia lagi2 orang m'sia mkn setiap hari...tapi jgn la sampai dah kenyang pun sumbat jgk..tu yg jadi bor0i tu...hehehe

Anonymous said...

boroi...hahahaha..tanya lobster mcm mana dia buat

Angah said...

huh! report bergambar tuuhhh

boleh calon APC thn nih ehehe

R28est said...

-angah-

mana blh dpt APC tiap2 thn..nanti orang jeles..heheh

klu kat opis mmg wajib buat report ade gmbar..tu yg dah terbiasa tu.. ;p

Anonymous said...

dey,,, ko dah naik menara tamingsari??wah..manyak syok.. tapikan.... ko tak takut ke?? bukan ke cik siti ni, ratu gayat??

R28est said...

-azrina-

sudah naik la..tunggu ko lambat sangat..hehe

aku mmg sgt takut tp kali keduakan..xle takut sgt..masih blh senyum..

mazni_azis said...

lenkali letak nama tempat..jgn tulis tutt...tutt...hehehe...(ni pun nk komen)

tak pernah lagi dengar org order air separuh...isk3

R28est said...

-angah-

mana awak nak? air penuh tp tak abis atau air separuh dan abis? harga..aiman xkesah..kira la harga secawan pun..janji air abis maaa. Membazir kan amalan syaitan..lupe ke?