Monday, March 30, 2009

tahniah Malaysia..

Semalam aku melekat kat depan tv tgk channel 814 astro..sangat teruja bila tgk aksi pelumba negara..sape lagi klau bukan Azizulhasni Awang. Wah bangganya tgk wakil Malaysia di pentas dunia. Walau pun bertubuh kecil..(eh jgn bandingkan dengan aku! ;p) jika dibandingkan dengan pelumba2 lain tapi semangat juang yg ditunjukkan sangat mengagumkan. Terjerit2 aku memberi sokongan..(aku tau..jeritan aku ni xsampai ke Poland pun..) tapi inilah masanya kita sokong atlet kita!

yeahh!


Masa saringan, Azizul dah kalahkan juara sirkit Piala Dunia, Shane Perkins dari Australia dengan 2-0. Hebat tau! Malu si Perkins yg pakai baju putih tu..aiy0oo kasi tukar baju daaa.. Apa lagi dengan itu, disahkan Malaysia akan mara ke pusingan akhir (gold or silver dalam genggaman!).



Untuk 1st round, Azizul kalah sikit sangat..tersangat sedikit dengan Gregory Bauge dr Perancis, 2nd round, Azizul menang! Malu tu si negro berbadan besar kalah..then pusingan penentuan Azizul terpaksa akur la. Tapi xpe bukan senang nak tgk Malaysia bersaing di persada antarabangsa! Tahniah Azizul krn membuktikan Malaysia mmg boleh menang! Opss tahniah jugak buat Rizal Tisin utk pingat gangsa acara 1km ujian masa.


"Majulah sukan lumba basikal negara sepanjang masa!"

7 comments:

a z m i r said...

R - bila duta nak buat liputan ni?

R28est said...

-azmir-

tu la kan? tunggu jgk berita2 sukan ni..lagi2 la yg dpt pingat..

xpe, kita bg dia masa..hik ;p

d u t a said...

+berita ni kena drop+
habis tersasul aku baca part cyclist lain yang masuk suam2 kuku... hahhaha...

mazni_azis said...

tahniah#..dah minat dia masa olimpik..hehehe

R28est said...

-angah-

ayah saya mmg sokong gler2 kat dia ni..al maklum la bekas rider mmg semangatnye mcm tu..pantang tgk lumba basikal, xkesah la road ke trek ke dia tetap akan tunjukkan semangat yg luar biasa!

Angah said...

Angah ngan Abg Lan duduk tercatuk depan komputer tengok live internet malam tuh hahaha.. dasar giler basikal..

praktikal KL tak pergi, cedera tak baik lagik laaa

Anonymous said...

hidup mesia..
hidup GENG IKEA..

sama size kan den dgn azizul tu..
umur pun sama..br jer 21thn

MR rOni