Wednesday, March 4, 2009

My 3rd Practical: Day 1_SANDAKAN MOUNTAIN BIKE CHALLENGE 2009

Bermulalah sebuah episod The Six Stoogers

Day 1 : 28 Feb 2009


Pada 27 Feb yg lepas aku n lain2 komisar percubaan ke Sandakan utk menjalani praktikal untuk mountain bike pulak..mcm besa la race 2 hari, start 28 Feb n abis 1 Mac..ni kali pertama aku tgk MTB n kali pertama gak ke Sandakan..


Ape kata aku cerita berdasarkan gambar..kata orang, 1 gambar bw 1000 mkna (ahaks!..mcm kenal je kan sape yg cakap mcm ni? ;p)


Kalau kat semenanjung..bangun pukul 6am tu kira awal n gelap lagi...tapi kat Sandakan ni lain..5 lebih dah kene bgn..tau2 kul 6 dah terang...aiy0ooo belum subuh lagi! cepattttttt....xbesa la katakan... Kua topik jap: mungkin sebab tu la b0s aku slalu je mintak waktu solat klu setiap kali g buat kursus kat luar..supaya xla jadi mcm kes aku ni...hik ;p


Pastu dlm 6.15am dah kene break1st..aiyakkk awalnye..klu aku ayam...aku pun belum berkokok lagi tau! ayam semenanjung la katakan..hik ;p tapi aku kan orang so awal2 mcm ni perut aku blm blh terima makanan lagi pape pun terpaksa jugak la kan...



tapi klu tgk meja ni mcm geng pirana yg mkn kan? aaaa bkn salah aku nie!



Lepas tu, kami ke lokasi perlumbaan..Semua Komisar n Komisar to be g survey kawasan..aduh sesuatu bakal terjadi ni...ape dia? hah nanti kan...


lokasi perlumbaan MBT



Uwaaaa tgk la trek tu..berair..al maklum la baru lepas ujan klu xsilap..abis la mcm ni!



hah ni la yg terjadi..pijak je tanah..melekat terus kat kasut..k0tor r kasut aku!!!!! nasib baik bukan kasut nike CAPRI SI putih ..klu tak, lagi la berendam air mata.. ;p Ape lagi, bila dah mcm ni, lepas 4-5 langkah aku bersihkan kasut...tu la kat umah xnak basuh, skang padan muka aku! Walau mcm mana pun aku gagahkan jua utk terus berjalan, xkesah la kot0r ke pape yg penting aku blh bertugas dgn baik..bak kata orang nak 1000 daya n tak nak 1000 dalih..betul kan?

haiyaaa abis kasut Nike aku!



Utk hari pertama ni ada acara:


  1. Downhill Seeding

  2. Downhill Final

  3. Side events (Youth)

  4. Cross Country Men Junior


So, aku ditugaskan untuk jadi time keeper..aaaa habis la aku, klu salah tekan st0pwatch tu dengan aku2 sekali kene st0p utk jadi komisar...hehe..Ape2 pun thanks a l0t to ibu (Pn Hasinah yg aku panggil ibu..bukan ibu sebenar ;)) coz banyak membantu n ajar..al maklum la saya budak baru belajar, pasti ade salah yang tak dijangka..yg penting jgn jadi b0d0h s0mbong! kan bu...



sy0k dok bwh payung goreng pisang ni..ade bekalan asam..x mcm orang kat dlm hutan tu...hihi
[x serupa dgn meeting bawah pokok ok! jgn salah tafsir pulak]



Ini lah muka2 rider downhill yg xde hati dan perasaan..bak kata salah seorang drp komisar to be..sebelum race dorang dah kua kan ati dulu...hehe geli plak! klu tgk trek mmg ade beberape check point yg dsyat2...aiy0ooo sape2 yang xberani tu, simpan la beskal..xpayah join..nanti nangessssssssssssssss! yang penting utk MTB downhill adalah:




EQUIPMENTS

Downhill event – Double suspension DH bicycle, approved Full-faced helmet, full gloves, proper body armour and knee guards. Long sleeve shirt with long protective cycling pants is highly encouraged.



Cukup syarat baru blh naik, klu x, simpan saje hasrat di hati...



utk ke starting line



Petang pulak start dengan acara Sprint 100 m utk kategori lelaki n perempuan then Cross Country Men Junior..cuaca panas wooo




Ibu as a Chief Commissaire



Waktu tghari kami break sekejap..so makan la kat kedai name nye SEDAP ni..tapi mcm x memenuhi selera tekak ku ini..x podeh! aku dah mintak pedas still xde rase cili..aaaaa kale nasi goreng sume standard..warna pudar..aiy0ooo...xpe la dah rezeki mkn je la kann..



Setiap kali aku g kedai tu, mmg aku oder air pink guava...yg ni baru sedap! Tapi kan ade jugak yg kata aku oder air basuhan...aaaaa mmg la kale air ni begini Encik oiii...jeles la tu.. ;p





pink guava yg sedap..bukan AIR BASUHAN!



ha..sejak dari hari pertama ni ibu menggelarkan team komisar kali ni sebagai SIX STOOGERS. Mana tak nye..asyik2 gelak, ade je benda yg boleh dilawak n digelakkan. Ape2 pun mmg best bertugas dengan Six Stoogers!




The Six Stoogers..bila lagi la dpt tugas bersama ni..



Lepas je race hari pertama ini selesai Mr. Jason bawak kami jalan2 kat Sandakan..tempat yg dituju Pasar..kenape pasar? hah tgk je gmbar2 tu...







tak tau la berape kilogram udang kering n ikan bilis kami borong..ketuanye Ibu..hihi



syok kan blakang pasar laut..mmg fresh
adakah pasar pudu, selayang, tesco or carrefour spt ini?



Dah puas memborong Mr. Jason bawa kami makan seafood..mmg best..baru rase nikmat mkn!



Tq Mr. Jason!

Selesai sudah cerita hari pertama..mungkin xsemua aku tulis c0z..ingatan ni x sesegar ikan di pasar..hik ;p

4 comments:

yatie chomeyl said...

tak abis2 minum pink guava...tp sedap nyer, nak jugak

Anonymous said...

hahaha....cuba try basuh kasut nike yg berlumpur tuh...sama x kaler dgn air Pink(actually faded pink tu)...sama kan..
so mmg ler AIR BASUHAN..hahaha..

kt dlm utan tuh ada buah durian la..kitaorg saje je tak nk ckp..kang ada yg kempunan lak...

RONIZAM....hahahaha..!!!

mazni_azis said...

waaaa bestnya...nak joint gak boleh...hehehe...

R28est said...

-ma-

j0m kita carik pink guava!

-Mr Rony-

a'ah mmg kaler mcm pink guava x cukup juice..tu yg sedap tu.. ;p

owh ade durian eh? nantikan Day 2..ala2 balas dendam punye cerita ye.."cerita sbnr di walkie talkie.."

tungguuuuuuu

-nini a.k.a angah-

mari la.. ;)