Friday, February 13, 2009

Geng!

Pertama skali aku mmg nak ucapkan TAHNIAH kepada Les’ Copaque Production Sdn Bhd krn berjaya membuka mata rakyat Malaysia utk menyokong kartun terbitan sendiri. Cubaan pertama yg menarik...
Smlm aku n ibu melayan citer ni kul 10.00pm kat alamanda, walaupun xdapat dok sblh2 (mmg penuh)..sorang kat atas, sorang kat bawah..tapi ape aku kesah..yg penting aku dapat gak tgk sblm aku ke PD (a a a kebosanan la aku kat sana!).


Puas ati aku..boleh dikatakan setiap ape yg dipertuturkan ade je lawak yg terselit..mmg xkering gusi la..tapi ade part yang masa dorang kene kejar dgn monster tu..orang sblh aku siap tutup muka lagi..eish2 mengalah kan budak2..bukannye citer antu..tapi ada la part suspen, kelakar, sedih (yg nie cikit bangat) dsb..suke2!


ni komen aku secara peribadi:
aku mmg suke citer ni..biase la ada fantasi dan tidak mengenepikan realiti..citer2 utk tontonan rakyat bagi aku mmg WAJIB ada part kelakar, baru riuh panggung n orang terasa impaknye..pastu keadaan yang wujud dalam citer ni menggambarkan keharmonian rakyat kita..ada tok dalang, upin ipin, kak ros, lim, muthu, rajoo..tiga2 bangsa utama rakyat Malaysia mmg ditonjolkan..jalan cerita, grafik sume dah ok..yang nampak sedikit xberape ok adalah pergerakan kartun tu..xberapa smooth..(xpe krew2 lain kali cuba lagi!: sokongan moral aku yg xterhingga nie)*eh blh dapat tiket free nie? hik hik ;p
hah lagi satu, part sedih...blm sempat feeling (or sbnrnye ramai nak mula sedih n meleleh) tapi dah buat lawak balik..adoiiii potong stim bt0lla..(bgs jgk maa, kang ada yg kuar panggung merah2 mata sambil pegang tisu yg basah...) hehe.
Jadi semua yang di luar sana, jangan lupe utk saksikan GENG!

7 comments:

yatie chomeyl said...

nk tgk gak.. x aci..citer nih konpom box office neh...uwaaa...nangis hentak2 kaki dah nih...nak tgk.....

Anonymous said...

hahaha.. byla pown dh tgk cite geng..
best hell..
ad sdh, suspen n lwk..
x rugi tgk..
dh la comel upin ipin ..
sukenyeeeeee..

R28est said...

-ma-
citer mmg best ma..seBEST kita la

-byla-
syokkan citer tu..tapi lebih afdal klu kita g tgk dengan IBU! hehe al0ng xnak jadi anak derhaka..nanti kene sumpah jadi batu! t0ing!!! tercegat satu tugu batu depan umah...hehehe

R28est said...

-byla-
eh lupe..ape la citer orang gambang kan? ade ke cnma kat sana? cian orang ulu tu...heheh ;p

geekecik said...

Betui..betui...betui...best;-)

Anonymous said...

org gmbk kempunan la nk tgk upin ipin..
bedah tgk x??

R28est said...

-byha-

bedah s0mbong xnak ik0t..padan muke sampai skang xdpt g tgk citer tu..ajak la org gambang beramai2 ke Kuantan tgk citer tu..promo lak ;p