Monday, September 8, 2014

5S

Bersepah... datang office pagi2 memang huru hara meja tu... kertas je, kiri.. kanan.. depan. Nak tengok meja sendiri pun nyampah. Konon2 pagi tu kemas meja dan akhirnya memang sekadar konon2 sebab sampai ke petang sama je keadaannya. Walau pun aku da rasa banyak keje yang selesai atau dalam erti kata lain, kertas2 yang semakkan meja aku da di transfer ke meja orang lain tapi meja tu tetap juara! Juara dengan tahap bersepah! Orang lain punya la kemas, sampai ke keyboard pon dibersihkan. Aku? Ada la bersihkan keyboard tu... tu je la, tu je yang aku buat.
 
Untuk 5S gaya aku... Sepah, Semak, Serabut, Selerak dan last skali Sorok. Esok ada audit, so aku da fikirkan lokasi yang sesuai untuk sorok. Hahahaha... hanya Detective Conan je mampu selesaikan teka teki lokasi tu. Tapi sebenarnya, aku teringin jugak nak tgk meja ni kemas, bersih, tersusun... cuma mungkin aku tak reti buat sendiri. Ibuuuu, tolong sayaaaaa!!
 
 
terasa nak campak kertas atas meja cam daun tu...
 
K la, kemalasan ini tidak membantu utk clear kan meja, lebih baik balik...!
 
 

No comments: